Feest in San Carlos

De vorige week stond in het teken van heeeeeeeeeeel veel fiestas. In San Carlos was het 5 dagen feest vanwege het ´internationale´ vistournooi en de nationale onafhankelijkheidsdag. Dat betekende dat het langs het water vol stond met tentjes waar van ´s ochtend tot ´s nachts bier en eten werd verkocht, de hele dag door keiharde muziek, heel veel mensen en drukte en ´s avonds presentaties van nicarguaanse traditionele dansen en optredens van ´grote´ Costaricaanse artiesten en de Toña (nationaal bier) meisjes dieschaarsgekleed een playbackshow opvoerden waar iederen uiterst serieus naar aan het kijken was terwijl men geirriteerde blikken wierprichting eenvan het lachen op de grond liggende Marijke.

Ik was nog maar net bijgekomen van al deze feesten toen het ineens alweer mijn verjaardag was. ´S ochtends kwam ik en beetje teleurgesteld op mijn werk aan, aangezien mijn zusje had gezegd dat ze me ´s ochtends met eieren zou bekogelen (traditie) maar dit niet waargemaakt had. Eenmaal op het gemeentehuis werd er echter ineenkeer keiharde verjaardagsmuziek opgezet en kwam iederen me feliciteren. En iemand bleek ook nog een feest voor me te hebben georganiseerd. Dus ´s avonds, nadat ik thuis van mijn familie beddengoed met daarop Maraika en Nicaragua geborduurd, had gekregen, ging ik naar mijn eigen feestje. En dat was geweldig!! Met een enorme taart met mijn naam erop, pizza´s, de grootste piñata ooit, vrienden en collega´s en kadootjes (vooral onderbroeken en maria-schilderijtjes). Erwerd de hele avond voor mij gezongen. Dus ik aan het janken...En de avond uiteindelijk afgesloten in mijn favoriete disco allertijden,La Champa!

Nu is de rust weer teruggekeerd in San Carlos en probeer ik volop van mijn laatste weekjes hier te genieten! Viva Nicaragua!!

Reacties

Reacties

Anne Breuer

Gefeliciteerd nog met je verjaardag! Wat een geweldig verhaal!
Groetjes

lotte

jeeeeeeej!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!