Eerste dagen in San Carlos en eerste avonturen

Nu ben ik er echt! In Nicaragua, in San Carlos, bij mn nieuwe familie de ´Chamorros´. En dat is echt het allerliefste gezin dat je maar kan bedenken, met heel veel leden: mama, papa, zusje, broer, hulpje dona Ana, 5 honden, een kat, een papagaai, een schildpad (!!!), een haan en kippen. Dus ik voel me hier niet alleen. En mn nieuwe papa heeft vanavond zelfs gekookt, dat is wel het laatste wat ik van een nicaraguaanse man had verwacht!

Verder heb ik mn eerste avontuur al beleefd! Mijn eerste dag hier ben ik namelijk aangevallen door, jawel, een vogel. Ik dacht even dat er een dikke vogelspin uit de boom op mijn hoofd viel maar nee, het was een vogel die het nodig vond om op mijn hoofd in te pikken! Deze vogel schijnt berucht te zijn in San Carlos en valt sommige mensen aan. Blijkbaar ben ik één van de gelukkigen. Maargoed, ik heb nu wel een goed verhaal want ze komen hier niet meer bij van het lachen wanneer ik het vertel en iedereen heeft het erover.

Op het gemeentehuis heb ik ondertusseneen gesprekje gehadmet de burgemeester. Ik werd gelijk uitgenodigd voor een bijeenkomst van de FSLN (partij van de Sandinisten/Socialisten). Daar kreeg ik een FSLN t-shirt aan ende zwart-rode vlag om mn nek geknoopt, en toen heb ik uit volle borst alle strijdliederen meegezongen (...).Ook ben ik bij een bijeenkomst van een microkredietprogramma voor vrouwen in San Carlos geweest en daar heb ik lekker lopen netwerken (ja echt). Helaas zijn de telefoonnummers vervaagt door mijn zweet.

Verder is het hier dus regenseizoen, dat betekent dat het regent, en dat betekent dat je nooit zonder poncho van huis moet gaan!! Dat heb ik vandaag geleerd. Gelukkig mocht ik bij een oude mevrouw thuis schuilen, waarna ik gedurende een paar uur naar haar hele levensverhaal en dat van haar 11 kinderen heb geluisterd.

Nu ga ik nog even bij m´n nicaraguaanse papa en mama zitten. En dan lekker slapen, het is tenslotte alweer half 10 en om 4 uur word ik door de haan gewekt. Hasta Luego!

marjan

leuk verhaal, ben je er nog maar net en dan al zoveel meer actie en avontuur als wij hier in maanden meemaken...

lot

holadijee, fijn dat je het daar nu al gaaf hebt! volgens mij komt het helemaal goed! kus

Muriel

Jeetje, je hebt wel meteen een goed welkom gehad zeg, met vogel en al...
Geen zwaar hoofdletsel er aan over gehouden, neem ik aan?
Doe je Ramón mijn hartelijke groeten?

Susan

Jeeeee wat een begin!! Tof dat je familie zo geweldig is. Kzou wel zo in het vliegtuig willen stappen..

Jammer dat ik je niet meer gezien heb en je geen goede reis heb kunnen wensen. Bij deze dus in elk geval: heb het geweldig daar, doe iedereen de groetjes.... en ik blijf je volgen via je weblog.

P&P

Leuke foto's. Bij jouw warm en veel regen. Bij ons koeler en weinig regen. Monique inmiddels gestart met haar project in Amsterdam. Ze boft weer: Gratis een kamer!
Bobby gezond en afgelopen woensdag met Monique, Lotte en ik naar Borkum geweest en gezwommen in zee. Vrijdag ga ik Marc halen uit engeland (stage afgelopen). Hij is erg blij dat hij weer terug komt.
Pas op met vogels!
Liefs PP

Lummel

Hey Maraik,

Enge vogels daar hoor! Hoop dat je het nog steeds naar je zin hebt! Wij zijn inmiddels al halverwege onze vakantie. Zijn ook in salamanca geweest, vet gaaf....hadden een pension aan het plaza Mayor. Ging met Chris alle dingen doen die ik met jou ook toen had gedaan, haha. Nu zijn we in San Sebastian, echt geweldig mooie stad en morgen door naar Zuid-Frankrijk.

Liefs, Lummel